راهنمای خرید

با توجه به پولم چطور خرید کنم ؟

با وجود تنوع زیاد انواع پتو چطور خرید کنم؟

گاهی اوقات برای هرکدوم از ما ممکنه چنین سوالاتی به وجود بیاد که باتوجه به انواع مختلف یک کالا و قیمت های مختلف آن چطور یک انتخاب درست داشته باشم؟

خب این بستگی به نوع نیاز ما داره و مقداری که قصد هزینه کردن اون رو دارید.

به عنوان مثال پتوی مناسب برای یک کودک شش ساله پتوی عروسکی هست نه یک پتوی دونفره بزرگ .

پتو ها انواع بسیار زیادی دارند از پتوی نوجوان و نوزاد گرفته تا پتوی مسافرتی و انواع پتوهای گل برجسته و بسیاری انواع دیگر.

اما چرا انتخاب یک پتوی مناسب میتونه اینقدر مهم باشه؟

جواب این سوال بسیار واضحه چون وقتی یک شبانه روز 24ساعته و میزان خواب ما 8 ساعت باشه یعنی اینکه ما یک سوم یک شبانه روز رو توی خواب به سر میبریم و در مقیاس سال های عمر که حساب کنیم یعنی ما حدود یک سوم از عمر خودمون رو خواب هستیم یعنی یک فرد شصت ساله حدود بیست سال از عمر خودش رو خواب بوده ، عجیبه نه؟

اگر از این منظر به خواب نگاه کنیم خواب میتونه برای ما بسیار مهم باشه چون مدت زمان طولانی از عمرمون رو صرف اون میکنیم و چون خواب ابزاری برای تجدید قوای بدنی ما برای کار در طول روزه ، اهمیت یک خواب راحت میتونه بیش از پیش باشه.

خواب راحت امکان پذیر نیست مگر با ابزار و کالای خواب مناسب و پتو مهم ترین کالای خوابه چون بدون پتو در سرمای زمستان هیچ وقت خواب خوشی رو نخواهید داشت ، هرچند که در تابستان هم من شخصا بدون پتو خوابم نمیبره.

حالا بستگی به نوع نیازی که دارید بهتره نوع پتوی خودتون رو انتخاب کنید مثلا اگه برای منزل شخصی خودتون تعداد زیادی پتو میخواهید که مشکل کمبود پتوی منزلتون را حل کنید بهتره از نوع پتوهای متوسط و ارزانتر خرید کنید یا اگر میخواهید برای عروس و داماد پتو بخرید بهتره از نوع پتوهای متوسط به بالا خرید کنید و یا اگر دنبال یک پتوی سبک میگردید برای مسافرت و… بهتره پتوهای ژله ای یا حوله ای بخرید.

انتخاب پتو به عنوان هدیه کار درستی هست؟

اگر این سوال شماست از ما باید بگم قطعا جواب مثبته و شما هم میگید هیچ فروشنده ای نمیگه ماست من ترشه.

ولی من به چند دلیل به شما میگم که پتو بهترین انتخاب برای هدیه به دیگرانه:

  1. پتو را هرکسی میتونه استفاده کنه و زن و مرد و کوچیک و بزرگ نداره ، یعنی اینکه بهصورت قطع در هر خونه ای مصرف میشه نه مثل خیلی از هدایا که ممکنه شخص هیچ گاه از اون استفاده نکنه مثل خیلی از لوازم خانگی و دکوری.
  2. پتو را هر تعدادی که توی منزل داشته باشید باز هم کمه ، ولی مثلا تستر یا همزن یا مخلوط کن یکیش هم توی منزل زیادیه.
  3. هدیه پتو از دادن پول نقد خیلی بهتره چون پول رو هرکی سریع خرج میکنه ولی پتو و هدایایی از این دست میتونن سالیان سال ماندگاری داشته باشن و خاطره هدیه شما همیشه به یاد هدیه گیرنده باشه.
  4. توی یک خونه بدون پتو نمیشه زندگی کرد ولی بدون خیلی ازلوازم دیگه زندگی امکان پذیره پس این اهمیت بسیار زیاد پتو رو نشون میده. 

امیدواریم با این نوشته بتونیم شما رو برای انتخابی بهتر و آسان تر راهنمایی کرده باشیم . منتظر مقالات بعدی ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *